De KBKB heeft de knoop doorgehakt en beslist dat de competitie voor zowel kern als jeugd wordt stopgezet en er geen kampioenen, stijgers of dalers zullen zijn. Zowel bij de jeugd als bij de kern blijven we trainingen in BUBBELS aanbieden.
Het volledige bericht van KBKB is te lezen via deze link:

Dit bericht werd zojuist op website KBKB gepubliceerd: https://www.korfbal.be/index.php?oid=1126&pid=30902&aid=144098

Morgen komt het federaal Overlegcomité terug samen om eventuele verdere maatregelen te bespreken om de verspreiding van het Corona Covid 19 virus tegen te gaan.

In hun communicatie van vorige week, liet de federale regering uitschijnen misschien aanpassingen te willen doen aan de bestaande protocollen voor georganiseerde sport.

Over dit alles is er op dit moment echter geen duidelijkheid welke richting de overheid zal inslaan.

De Raad van Bestuur van de KBKB oordeelt dat de communicatie van de overheid te laat ter beschikking zal zijn om daaropvolgend een onderbouwde beslissing te communiceren naar de clubs betreffende de wedstrijden van dit weekend. Daarom beslist de Raad van Bestuur om alle geplande wedstrijden van dit weekend (23-24-25 oktober 2020) uit te stellen naar een later te bepalen datum. We hopen de clubs daarmee ruimte te geven om tijdig alle communicatie te voeren naar hun leden en om zo mee te werken aan vertraging van de verspreiding van het virus.

De Raad van Bestuur volgt de communicatie van de overheid van dichtbij op en komt opnieuw samen als de maatregelen van de regering gekend zijn.

Sport heeft een belangrijke functie in het mentaal en fysiek welbevinden van de mens. Clubs kunnen in tussentijd dus wel aan de slag blijven binnen hun eigen sportbubbels op de vereniging.

Naar aanleiding van de regeringsmededeling van 6 oktober’21, laten wij onze leden weten dat onze kantine voortaan om 22u30 de laatste consumpties zal schenken. Om 22u45 zal u gevraagd worden de kantine te verlaten, zodat de toogploeg nog alles kan opruimen tegen 23u.

Er mogen nog maar 4 personen aan 1 tafel zitten en uiteraard blijft ontsmetten, registeren en dragen van mondmaskers bij het ‘opstaan‘ verplicht. Probeer het rondlopen tot een minimum te beperken en ga ALTIJD aan een tafel zitten als u onze kantine of terras betreed. 1 van de 4 personen kan dan de drank gaan halen aan de toog.

De controles worden versterkt en wij willen echt geen boete van €4000 en 4 weken sluiting riskeren omdat wij dit niet naleven…maar dat is zeker niet de enige reden waarom we het jullie vragen….onze en jullie gezondheid, en die van je familieleden, primeert hier in de 1ste plaats.

Rookvrij

Kinderen en jongeren spiegelen zich aan mensen waarnaar ze opkijken en kopiëren hun gedrag. Ook rookgedrag: zien roken doet roken. Wij vinden het belangrijk dat onze jeugd kan opgroeien in rookvrije omgevingen. Want rookvrij, da’s normaal.

Daarom willen we samen met Sporting A van sportcentrum Wilrijkse Plein een rookvrije omgeving maken, binnen én buiten. Een plek waar kinderen en jongeren beschermd worden tegen de verleiding om zelf te gaan roken.

Zo zetten wij onze sporters en supporters op weg naar een rookvrije toekomst. Da’s goed voor iedereen.

Jouw bijdrage? Niet roken in de buurt of in het zicht van kinderen en jongeren, ook niet langs de zijlijn van het korfbalveld. Haalbaar, toch? Wil je je hiervoor extra inzetten? Bijvoorbeeld door rokers positief aan te spreken? Hiervoor bestaat een opleiding. Interesse? Laat het weten aan iemand van het bestuur of schrijf je meteen in voor de gratis opleiding op maandag 5 oktober.

Kom meer te weten op onze website op www.generatierookvrij.be.

Normaal gingen we ons nieuwe logo tijdens de viering van onze 100-jarige jubilee presenteren, zoals iedereen reeds weet is dit niet kunnen doorgaan. Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat, kunnen we niet anders dan ons nieuwe logo via deze weg presenteren.

Scaldis logo 100!

Ben je tussen de 5 en 12 jaar en wil je meedoen met onze FUN DAG van 15 augustus?

Schrijf dan in via onderstaande link!

Wegens de Coronamaatregelen gaat onze FUN DAG van 15 augustus NIET DOOR. De gezondheid van onze jeugd en ouders ligt ons nauw aan het hart en we willen geen enkel risico nemen. We hopen dat deze activiteit toch nog op een latere datum kan plaatsvinden, maar geïnteresseerde kinderen zijn zeker welkom op onze trainingen. Meer info via Scaldis@korfbal.be

Persmededeling

Foto's van vroeger en nu:

Scaldis nu

Meerdere Scaldis leden en sympathisanten werken in de zorg, bij de politie, bij de vuilophaaldienst, in supermarkten, ja zelfs bij de douane ... Allemaal zorgen zij er voor dat de wereld blijft draaien en onze zieken verzorgd worden.

Daarom vanwege de ganse club: Hartelijk dank! Natuurlijk ook voor alle niet Scaldianen die met dezelfde inzet voor ons zorgen.

Onze sponsors
Verjaardagen