Dit bericht werd zojuist op website KBKB gepubliceerd: https://www.korfbal.be/index.php?oid=1126&pid=30902&aid=144098

Morgen komt het federaal Overlegcomité terug samen om eventuele verdere maatregelen te bespreken om de verspreiding van het Corona Covid 19 virus tegen te gaan.

In hun communicatie van vorige week, liet de federale regering uitschijnen misschien aanpassingen te willen doen aan de bestaande protocollen voor georganiseerde sport.

Over dit alles is er op dit moment echter geen duidelijkheid welke richting de overheid zal inslaan.

De Raad van Bestuur van de KBKB oordeelt dat de communicatie van de overheid te laat ter beschikking zal zijn om daaropvolgend een onderbouwde beslissing te communiceren naar de clubs betreffende de wedstrijden van dit weekend. Daarom beslist de Raad van Bestuur om alle geplande wedstrijden van dit weekend (23-24-25 oktober 2020) uit te stellen naar een later te bepalen datum. We hopen de clubs daarmee ruimte te geven om tijdig alle communicatie te voeren naar hun leden en om zo mee te werken aan vertraging van de verspreiding van het virus.

De Raad van Bestuur volgt de communicatie van de overheid van dichtbij op en komt opnieuw samen als de maatregelen van de regering gekend zijn.

Sport heeft een belangrijke functie in het mentaal en fysiek welbevinden van de mens. Clubs kunnen in tussentijd dus wel aan de slag blijven binnen hun eigen sportbubbels op de vereniging.