Naar aanleiding van de regeringsmededeling van 6 oktober’21, laten wij onze leden weten dat onze kantine voortaan om 22u30 de laatste consumpties zal schenken. Om 22u45 zal u gevraagd worden de kantine te verlaten, zodat de toogploeg nog alles kan opruimen tegen 23u.

Er mogen nog maar 4 personen aan 1 tafel zitten en uiteraard blijft ontsmetten, registeren en dragen van mondmaskers bij het ‘opstaan‘ verplicht. Probeer het rondlopen tot een minimum te beperken en ga ALTIJD aan een tafel zitten als u onze kantine of terras betreed. 1 van de 4 personen kan dan de drank gaan halen aan de toog.

De controles worden versterkt en wij willen echt geen boete van €4000 en 4 weken sluiting riskeren omdat wij dit niet naleven…maar dat is zeker niet de enige reden waarom we het jullie vragen….onze en jullie gezondheid, en die van je familieleden, primeert hier in de 1ste plaats.

Stad A vraagt om het douchen te beperken tot het strikt noodzakelijke. Daarom hebben wij als bestuur beslist dat wij enkel gaan toelaten dat onze leden de douches gaan gebruiken NA WEDSTRIJDEN. Dit zal ook gecommuniceerd worden naar de terreinverantwoordelijke, deze mag dus GEEN batches geven voor trainingsmomenten.

VOOR wedstrijden, vragen wij onze leden om reeds in speelkledij naar de sportvelden te komen, dit om het samen gebruiken van de kleedkamers zo veel mogelijk te beperken.

Het dragen van mondmaskers en het ontsmetten van de banken in de kleedkamers, wordt sterk aangeraden, maar de verantwoordelijkheid hiervoor ligt volledig bij de sporter zelf en dus ook de ouders. Respecteer ook de maximumcapaciteit van de kleedkamers en stap geen overvolle kleedkamer binnen.

Het Brussels Gewest heeft vandaag ( 7 okt’20 ) ook beslist dat er GEEN toeschouwers meer worden toegelaten bij amateurwedstrijden en dat oa alle sportkantines moeten sluiten.

Wij rekenen erop dat alvast onze Scaldianen, hun uiterste best gaan doen, dat ook wij niet daartoe verplicht moeten worden.

Deze maatregel geldt al ten minste tem 9 november’20, tenzij er opnieuw een verstrenging van overheid, stad A of KBKB komt natuurlijk.

Blijf gezond, blijf sporten en respecteer de nodige afstand!

In naam van RVB R.Scaldis S.C.vzw

Ann Van regemortel, secretaris