Normaal gingen we ons nieuwe logo tijdens de viering van onze 100-jarige jubilee presenteren, zoals iedereen reeds weet is dit niet kunnen doorgaan. Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat, kunnen we niet anders dan ons nieuwe logo via deze weg presenteren.

Scaldis logo 100!

Onze gewestelijke ploegen zullen de eerste ploegen zijn die met het nieuwe logo op hun hart zullen spelen. De kern en de jeugd zullen spijtig genoeg nog even moeten wachten vooraleer zij een nieuwe outfit met nieuw logo zullen krijgen. De reden hiervoor is dat door het Covid-19 virus vele sponsors zich hebben terug getrokken en we momenteel bezig zijn met nieuwe sponsors te zoeken. Eens dit helemaal rond is zullen we de kern en de jeugd ook in een nieuw jasje steken.

In het nieuwe logo zien we tal van factoren terug komen.

• In de eerste plaats zien we onze volledige naam in het logo staan. ‘Royal Scaldis Sporting Club’ Dit omwille dat we nooit mogen vergeten wat onze geschiedenis is. We komen nl. vanuit een heuse sporting club. Korfbal was maar een tak van de verschillende sporten die werden aangeboden.
  • Ons jaartal ‘1920’, oudste club van het land..! Ouder dan de korfbalbond zelf..!!
  • Onze fiere ‘leeuwen’, meerdere teams gebruiken de leeuw als mascotte, zelfs onze buren doen dit, maar ik denk dat wij als oudste club eigenlijk de enige zijn die het recht hebben om de ‘koning van de jungle’ als mascotte te mogen gebruiken.
  • De afkorting ‘RSSC’. Een afkorting die elk lid vanbuiten zou moeten kennen.
  • Een ‘kroon’, als eerste club in België hebben enkel wij het recht om de kroon in het Belgische korfbal te dragen!

Verder zal een deel van ons nieuwe logo gebruikt worden voor onze supportersclub en vanaf vandaag zal u ook merken dat alle mails die verstuurd worden vanuit het Scaldis adres zullen geflankeerd zijn met een mooi extra logo dat eveneens verwijst naar ons officiële logo.